Turbo Montajı Esnasında Yapılması Gerekenler
- Turbo yağ giriş borusu ve çıkış borusu körlenecek.
- Motorun yağı dökülecek, tekrar yeni yağ konulacak, motor yaklaşık yarım saat rölantide çalıştırılacak.
- Bu arada yağ pompasının basıncı kontrol edilecek.
- Motorda başka arıza varsa giderilecek.
- Motorun yağı tekrar dökülecek, sızıntılara bakılacak, talaş varsa tekrar yeni yağ konup aynı işlem tekrarlanacak.
- Körlenen yağ borularının delikleri açılarak, turbo yerine bağlanacak, yağ boruları iyice temizlenip hava tutulacak, conta yerlerinde silikon veya sıvı yapıştırıcı kesinlikle kullanılmayacak.
- Motor üreticilerinin önerdiği orjinal turbo yağı kullanılacak. Ayrıca yağ filtresi değişecek.
- Motor üreticilerinin önerdiği orjinal hava filtresi kullanılacak ve hortumlar temizlenecek varsa intercooler radyatörü kimyasal maddeyle temizlenecek. NOT : Hava filtresi temizlenirken basınçlı hava kullanılmayacak ve hortumlar temizlenirken üstübü kullanılmayacak.
- Motorumuzu bu işlemlerden sonra çalıştıracağız. Araç çalıştıktan sonra kesinlikle 10 dakika gaza basılmayacak, rölantide çalışacak, aracı stop ettiğimiz zaman motor mutlaka 3veya 3 dakika rölantide çalıştırılacak, öyle stop edilecek.
Turbo arızası nedeniyle yolda kalmış araca yolda turbo takmak kesinlikle yanlıştır. Araç servise alınıp yukarıdaki işlemler sırası ile yapıldıktan sonra turbo yerine montaj edilmelidir.