Turbonun Tarihi
Sökerken, doğru hizalamak için muhafaza ve gövdeye kalemle işaret koyunuz, cep telefonuyla foto çekerek sökmek, toplarken yardımcı olabilir.
Turbo sökülür, turbonun sadece türbin (egzoz) tarafı sökülür. Türbin muhafazayı gövdeye sabitleyen 4-5 tane civatayı sökerek, türbin muhafazası sökülür. Muhafaza, gövdeden ayrılır.
Daha sonra değişken kanatçık tablasını tutan 2-3 tane cıvata vardır, bunlar sökülür. (hizalama için işaret çizgisi çekebeilirsiniz) Böylece kanatçık tablası da ayrılmış olur. Önce tel fırçayla kaba kurumlar temizlenir.
Parçacıdan temin edilebilecek turbo temizleyici sıvı veya karbon temizleyicilerle kurum bağlamış türbin kanatçıklarını, değişken kanatçıkları ve kanatçık tablası ve türbin muhafazasının içi temizlenir.
Kurumlar çıkmıyorsa, bir teneke kutuda solvent içinde bir kaç saat bekletilebilir.